Nyheder

Ryttermærkeuddannelsen er Dansk Ride Forbunds sikkerheds- og grunduddannelse, som rideklubber kan udbyde til ryttere. Uddannelsen lærer rytteren, at sikkerheden altid skal komme først, og den bør derfor være en naturlig del af alle rytteres uddannelse.
Ryttermærkerne består af tre niveauer: begynder, let øvet og øvet. I ryttermærkerne gennemgås en række praktiske færdigheder og teoretiske temaer, der gennem de tre niveauer gradvist udbygges og nuanceres i takt med elevens alder og træningsniveau. De tre niveauer giver basisviden, der klæder eleven på til at omgås, forstå og pleje heste både fra jorden og i ridningen på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde.

Prøverne kan tages på både smartphone, tablet og computer. Spørgsmålene i prøverne bliver ikke stillet i samme rækkefølge, hvilket betyder at eleverne/rytterne kan sidde sammen og tage prøverne i en rytterstue eller lign. uden at kunne kigge ved hinanden. Ved gennemførsel af en Ryttermærkeprøve får eleven tildelt en fysisk ryttermærkenål, samt et badge på Go!, som en anerkendelse af dennes færdigheder, viden om samt forståelse for hesten.

Som følge af, at børn ned til 7-års alderen kan tage ryttermærkeprøver, er prøverne indstillet således, at alle elever består prøverne. Hvis eleven svarer forkert på et spørgsmål, bliver spørgsmålet stillet igen indtil eleven svarer korrekt. På denne måde undgår vi, at eleven får en dårlig oplevelse med det, at gå til prøve, samtidig med at der er en læring i at finde det korrekte svar efter at have svaret forkert.

Hvordan kommer vi i gang ?

Opret en profil på DRF-go
Sæt Tankefuld Rideklub til foretrukken klub
Send en sms til 41588061, at I gerne vil tage ryttermærker og er klar til nr 1.
Testen findes i højre side på profilen.

Mærker udleveres i rytterstuen efter sommerferien.

Mvh Tankefuld Rideklub

Hold i dag